„Podjęliśmy trudną decyzje o nieuruchomianiu szybkiej jednostki w sezonie letnim 2014, czy prom będzie operował w kolejnym roku jeszcze tego nie ustaliliśmy. Decyzja została podjeta w dość krótkim terminie”, - powiedział oficer ds informacji Jesper Waltersson.
Stena Carisma jest małym katamaranem wraz z trzema innymi jednostkami stanowiła szybka flotę armatora. Wszystkie te promy były napędzane turbinami disla marki Mercedes, które niestety zużywały duże ilości paliwa (ponad 30 m3 w czasie jednego rejsu w przypadku Carismy). Katamarany Stena Voyager i Stena Discovery zostały wycofane z eksploatacji wcześniej, jedynie Stena Explorer pozostaje w czynnej służbie na połączeniu z portu Holyhaed w Wielkiej Brytanii do portu Dun Laoghaire w Irlanii.
Prom został wybudowany w 1997 roku w norweskiej stoczni, cała konstrukcja jest wykonana z aluminium. Długość statku liczy 88 metrów a szerokość 30 metrów. Na pokład zabiera do 900 pasażerów, 151 pojazdów osobowych i 10 autokarów. Prom jest zasilany 4 silnikami o łącznej mocy 34 000 kW i rozwija prędkość 38 węzłów. Jednostka pozostaje nadal w porcie w Goteborgu, oczekując na dalsze decyzje.
PromySkat