28 czerwca prom klasy ro-pax Dana Regina opuścił stocznię Aalborg Skibsvaerft A/S w Aalborgu i rozpoczął prace na obecnie już likwidowanym połączeniu promowym Esbjerg – Harwich. Również wyżej wspomniana stocznia została zlikwidowana w 1988 roku.
Armator DFDS zamówił jednostkę już w 1969 roku w celu obsługi połączeń promowych do Wielkiej Brytanii. A już w 1977 roku jednostka przeszła gruntowną przebudowę w celu powiększenia przestrzeni ładunkowej na cardeckach i operowała na wyżej wspomnianym połączeniu aż do dnia 3 października 1983 roku. Następnie prom został przeniesiony do obsługi połączenia Kopenhaga – Oslo i operował w tej relacji do 2 czerwca 1990 roku.
Podczas długiej kariery jednostka była sprzedawana i wielokrotnie zmieniała swoje nazwy, obsługiwane relacje promowe oraz operatorów. Prom nosił między innymi nazwy Nord Estonia, Vana Tallinn, Thor Heyerdahlle, w ostatnim czasie jest znany jako Adriatica Queen, pływająca pod banderą Panamy.
W roku 2011 prom opuścił skandynawskie połączenia i udał się na południe Europy. Statek miał objąć połączenie z Durres do Bari - albańska firma Albanian Ferries wyczarterowała w tym celu tą jednostkę od Tallinka. Statek zmienił nazwę na obecną Adriatica Queen, ale nigdy nie udało się osiągnąć sukcesu na połączeniu do/z Albanii z powodu ciągłych problemów technicznych. Awarie doprowadziły do zakotwiczenia promu w Durres latem 2012 roku, gdzie pozostaje do chwili obecnej. Dotąd nie ujawniono, gdzie zostanie przeprowadzone złomowanie jednostki.
PromySkat