Firma Solar Solve z siedzibą w Wielkiej Brytanii specjalizuje się w produkcji ekranów i filtrów antyodblaskowych i przeciwsłonecznych. Odpowiednie ekrany montowane są w oknach na platformach, dźwigach oraz na statkach. Przypominać mogą tradycyjne, spotykane w domach rolety okienne. Działają jednak odwrotnie. Po rozwinięciu znacznie poprawiają widoczność oraz wpływają na komfort pracy załogi. Według danych producenta, odbijają one 87 procent ciepła oraz zmniejszają o 93 procent oślepiający blask. W rezultacie wpływają na ograniczenie zmęczenia oczu.
Stosowanie ekranów przeciwsłonecznych w dużym stopniu wpływa na bezpieczeństwo. Ułatwia bowiem odczyt informacji z instrumentów nawigacyjnych i poprawia widoczność na zewnątrz. Dzięki temu wykonywanie operacji morskich staje się łatwiejsze, a załoga staje się mniej podatna na zmęczenie. W ten sposób zmniejsza się prawdopodobieństwo wystąpienia błędu ludzkiego.
„To zamówienie na filtry przeciwsłoneczne jest kolejnym, które pochodzi ze Stena Line, która w przeszłości zamawiała nasze produkty dla jednostek: Stena Adventurer, Stena Voyager, Stena Explorer, Stena Britannica, Stena Leader, Stena Pioneer, a także dla Stena Transporter. To pokazuje, że Stena Line pokłada dużą wiarę w naszą firmę i wytwarzane przez nas produkty” – powiedział Paul Hopkins z Solar Solve.
Filtry Solasov mogą być montowane zarówno na nowych oraz modernizowanych statkach. Jednostka Stena Feronia, która zostanie wzbogacona o to rozwiązanie (w sumie 38 ekranów), to wybudowany w 1996 r. prom przeznaczony do transportu osób oraz pojazdów. Ma 186 metrów długości, a na pokład może zabrać 370 pasażerów.
Od wielu lat Stena Line instaluje filtry przeciwsłoneczne na promach w celu ograniczenia nagrzewania się pomieszczeń. W ten sposób oszczędza się ogromne ilości energii elektrycznej na klimatyzację w kabinach pasażerskich i chłodzenie pomieszczeń usługowo-handlowych.
PromySkat
Źródło: The Maritime Executive/PromySkat