Dodatkowa powierzchnia została udostępniona przez operatora we wtorek, 2 września. Kolejny statek, który pojawił się na tej trasie, sprawił, że teraz w każdym kierunku odbywać się będzie po osiom rejsów tygodniowo.
Do obsługi linii pomiędzy Rotterdamem a portem we wschodniej Anglii wykorzystywane były do tej pory dwa promy - Fionia Seaways i Hafnia Seaways. Teraz do rodziny tej dołączy też Anglia Seaways.
Dodatkowy prom będzie wychodził z portu w Rotterdamie we wtorki i czwartki o godzinie 14:00, a z Immingham w środy i piątki o tej samej porze.
Nie tylko DFDS zwiększa ostatnio swoją aktywność w połączeniach pomiędzy Holandią a Wielką Brytanią. Ze względu na zwiększony popyt wśród klientów frachtowych podobne działania podejmuje także Stena Line. Jeden z największych operatorów promowych na świecie zapowiedział pod koniec sierpnia wprowadzenie zmian, które poprawić mają obecną sytuację na linii pomiędzy Europortem (cześć zespołu portowego Rotterdamu) a portem Killingholme w Anglii. Do tej pory połączenie to obsługiwane było przez dwa statki. Teraz pojawił się trzeci.
Jak tłumaczą przedstawiciele Stena Line, jednostki, które do tej pory łączyły oba wymienione porty, nie zawsze wystarczały do sprostania zwiększonemu popytowi. W niektóre dni statki wychodziły z portów pełne. Szacuje się, że obecnie przestrzeń ładunkowa promów Stena Line na tej linii wykorzystywana jest w 85 procentach.
PromySkat