Coraggio posiada pojemność ładunkową 2490m oraz 600 miejsc dla pasażerów; będzie to o 400m więcej samego pasa ruchu cargo. Statek osiąga średnią prędkość 23,5 węzłów. W efekcie oznacza to, iż wprowadzając Coraggio, DFDS podwoi swoją zdolność przewozową na obsługiwanej trasie. Obecnie prom jest własnością włoskiej Grupy Grimaldi i operuje na trasie Bari – Patras/Igoumenitsa. Jest to siostrzana jednostka statków Victoria Seaways oraz Regina Seaways. Na trasę łączącą szwedzkie Karlshamn z litewską Kłajpedą ma zostać wprowadzona w pierwszym kwartale 2014r. Umowa zawiera opcję przedłużenia.
„Nasz serwis w obrębie tego popularnego skandynawskiego połączena był dotychczasowo niewystarczający, a przez to sprzeczny z życzeniami i zapotrzebowaniem naszych klientów” – mówi Anders Refsgaards, wiceprezes DFDS odpowiedzialny za region Morza Bałtyckiego. Prócz promu Liverpool Seaways trasę Karlshamn – Kłajpeda obsługuje dziś Optima Seaways, z 2300m pasa ruchu i miejscami dla 300 pasażerów. Liverpool Seaways zostanie przeniesiony na inną trasę armatora DFDS.
Przyszły „nowy” prom DFDS Seaways został wybudowany w stoczni Nuovi Canterie Aqpuani we Włoszech w 2007r., jako jedna z siedmiu jednostek ro-pax. Pierwszym jej właścicielem był operator Grandi Navi Veloci; w 2010r. natomiast statek został wyczarterowany przez armatora StenaLine, gdzie po przemalowaniu w barwy operatora kursował na połączeniu Hoek van Holland - Killingholme.
Nie jest to pierwsza transakcja zawarta pomiędzy DFDS Seaways i Grupą Grimaldi. Wcześniej DFDS wyczarterował i zakupił od grupy dwaq promy ro-pax: Energia (obecnie Regina Seaways, zbudowany również w stoczni Nuovi Canterie Aqpuani) oraz Forza (później przemianowany na Lisco Maxima, finalnie Victoria Seaways; zbudowany w Marina di Carrara).
Monika Szeligowska PROMYSKAT
źródło: DFDS Seaways