Duńska firma OSK-ShipTech A/S to ekspert doradztwa w zakresie architektury okrętowej. Dzięki zawartemu właśnie kontaktowi to do niej będzie teraz należało kierowanie pracami związanymi z opracowaniem podstawowego, a potem szczegółowego projektu, związanego zarówno z planowaniem wnętrz, jak i powierzchni zewnętrznej. Zajmie się też określaniem rozwiązań odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i ochronę środowiska, które znajdą się na statku. Duńskie przedsiębiorstwo będzie również koordynować ogólne prace nad projektem.
Jeszcze zanim doszło do podpisania umowy na budowę statku pomiędzy Rederi Ab Gotland, do którego należy 100 procent udziałów w Destination Gotland a stocznią GSI (Guangzhou Shipyard International), duńskie przedsiębiorstwo zostało zarekomendowane przez szwedzkiego operatora jako najwłaściwszy podmiot do stworzenia dokumentacji projektowej.
„Mimo że prom będzie miał o 1200 ton większą wyporność niż istniejące dwa promy typu ro-pax, które należą do Rederi Ab Gotland - Visby i Gotland - i także zostały zbudowane przez stocznię GSI i dostarczone w 2003 r., zaangażowany w prace projektowe zespół zapewnił znaczącą redukcję zużycia paliwa” – powiedzieli przedstawiciele OSK-ShipTech, dodając, że wszelkie możliwości opcje oszczędności, jakie daje koncepcja kadłuba, zostaną wykorzystane.
Jak już informowaliśmy wcześniej na łamach PromySkat, nowy statek, który powstanie dla Destination Gotland, będzie zasilany LNG, a na pokład będzie mógł zabrać 1650 pasażerów. Statek będzie jedną z najszybszych jednostek napędzanych tym rodzajem paliwa na świecie. Włączenie promu do floty armatora zostało zaplanowane na 2017 r. Zgodnie z założeniami będzie on obsługiwał trasę Nynäshamn-Visby.
PromySkat
Źródło: Marina Civil