Ma 168 metrów długości, 28 metrów szerokości, 2400 metrów linii ładunkowej, a na pokład może zabrać 1000 pasażerów oraz 600 pojazdów osobowych bądź 110 ciężarowych – to główne właściwości pozyskanego przez polskiego armatora promu. Chodzi o dobrze znaną jednostkę Euroferry Brindisi (wcześniej znana też jako Finnarrow), która ostatnio wykonywała kursy dla Grimaldi Line, pływając na linii Patras - Igoumenitsa - Brindisi.
Po przejęciu statku przez polską firmę żeglugową zmieni on nazwę na Mazovia i zacznie pływać na trasie Świnoujscie-Ystad.
Zbudowany w 1996 r. prom spełnia wszystkie wymogi zawarte w regulacjach sformułowanych przez IMO. Jest też przygotowany też do przewozu ładunków niebezpiecznych.
W momencie przejęcia statku od dotychczasowego armatora zostanie on skierowany do stoczni w Szczecinie, gdzie poddany zostanie modernizacji.
Na temat nowego promu, który mógłby dołączyć do floty Polferries, spekulowano już od dawna. Dyskusja ta toczyła się w tle negocjacji dotyczących sprzedaży Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Dzięki zakupowi nowego promu, wielkość floty Polferries wzrośnie do czterech promów.
PromySkat
Źródło: Polferries