Statek, który został wyznaczony do obsługi tego połączenia to Lysvik Seaways. Wybudowana w 1998 r. jednostka ma 129 metrów długości i może jednorazowo przewieźć 160 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości standardowego kontenera o długości 20 stóp).
Przedstawiciele DFDS wierzą, że nowe połączenie na Morzu Północnym będzie znakomitym produktem. Zgodnie z założeniami na trasie tej odbywać się będzie przede wszystkim transport kontenerów, paliw wtórnych, ładunków półmasowych, papieru w rolach i produktów leśnych.
Pływając pomiędzy Oslo a Hamburgiem Lysvik Seaways będzie też po drodze zawijać do portów w norweskim Halden, tuż przy granicy ze Szwecją, oraz do niemieckiego Bremerhaven. W drodze powrotnej z Hamburga statek będzie kierował się bezpośrednio w stronę Oslo.
Armator zapowiedział, że na nowej trasie obowiązywać będzie elastyczny harmonogram rejsów.
PromySkat
Źródło: DFDS Logistics