W ramach podpisanego właśnie kontaktu firma Marine Exhaust Technology zaprojektuje, wyprodukuje, dostarczy i przeprowadzi instalację płuczek spalin na jednostce, która obsługuje połączenie pomiędzy Belgią a Finlandią. Procedura montażu miałaby się odbyć już pod koniec roku, w czasie zaplanowanego postoju w suchym doku. Przeprowadzona ma zostać też optymalizacja poszczególnych elementów statku. Wprowadzone udoskonalenia mają doprowadzić do zmniejszenia zapotrzebowania statku na paliwo.
Po zainstalowaniu scrubberów statek Finlandia Seaways będzie mógł korzystać z konwencjonalnego paliwa żeglugowego HFO, które jest znacznie tańsze od niskosiarkowego, a mimo to nadal będzie spełniał wymogi dyrektywy niskosiarkowej, która od 1 stycznia 2015 r. nakłada na przewoźników obowiązek redukcji emisji związków SOx w strefach ECA.
Ograniczenie kosztów, m.in. związane z redukcją kosztów paliwa, jest niezmiernie ważne szczególnie dla jednostki Finlandia Seaways. Obsługuje ona bowiem trasę Rosyth-Zeebrugge, która ze względu na ograniczoną rentowność obciążona była do niedawna ryzykiem likwidacji. Na początku lipca DFDS oraz operator portów Forth Ports zapowiedzieli jednak inwestycje w rozwój tego połączenia, ucinając wcześniejsze spekulacje na temat jego skasowania. Poinformowano, że w połączenie to zainwestowana zostania suma 6 milionów euro (przeznaczona zostanie ona zarówno na modernizację statku, jak i unowocześnienie infrastruktury portowej).
Szefowa rządu Szkocji, Nicola Sturgeon przyznała, że utrzymanie oraz rozwój połączenia realizowanego przez DFDS Seaways ma olbrzymie znaczenie zarówno dla wielu klientów, którzy w ten sposób dostarczają towary do Szkocji oraz wysyłają je na ekspert, jak i dla ekonomicznego rozwoju Szkocji.
PromySkat
Źródło: Marine Exhaust Technology