Rok 2016 był dla francuskiego armatora czwartym kolejnym rokiem wzrostów pod względem ruchu pasażerskiego. Liczba osób, które skorzystały z oferty przewoźnika wzrosła o 3 procent i wyniosła 2 676 500.
Doskonałe dane dotyczą również wielkości przewiezionego frachtu. Statki należące do Brittany Ferries przewiozły przez cały ubiegły rok 204 tysiące jednostek cargo. To oznacza wzrost wynoszący 6,7 procent.
Władze firmy zaznaczyły, że pod wieloma względami był to najlepszy rok od dekady. Znaczące wzrosty pod względem ruchu pasażerskiego oraz towarowego przełożyły się na wzrost obrotów. Osiągnęły one poziom 454,9 miliona euro (to wzrost 5,2 procent w porównaniu z rokiem 2015).
„Jesteśmy zadowoleni, że możemy przedstawić mocne dane dotyczące liczby pasażerów oraz przewozu frachtowego za 2016 r. Brexit postawił nasz biznes przed wielkim wyzwaniem, ale my pozostajemy pewni swego” - powiedział Mike Bevans z Brittany Ferries.
Nadchodzący czas stoi dla popularnego operatora pod znakiem znaczących inwestycji, których kluczowym elementem jest budowa nowoczesnego promu. Firma podpisała pod koniec ubiegłego roku umowę na budowę nowej jednostki LNG, która ma zostać włączona do floty Brittany Ferries w 2019 r. Będzie służyła do obsługi połączenia Portsmouth-Caen. W ostatnich latach firma wydała również 60 milionów euro na instalację scrubberów, które pozwoliły dostosować flotę do najnowszych przepisów dotyczących dopuszczalnego poziomu emisji związków siarki.
Brittanny Ferries znajduje się wśród czołowych przewoźników promowych w zachodniej części kanału La Manche. Oferuje całą gamę różnorodnych przepraw, co w połączeniu z liczbą obsługiwanych przez niego portów (Santander, Bilbao, Plymouth, Cork i Cherbourg), tworzy siatkę połączeń o skali niespotykanej w tym rejonie Europy. Rezerwacji na rejsy oferowane przez nagradzanego wielokrotnie armatora można dokonywać w portalu PromySkat.
PromySkat
Źródło: Brittany Ferries