Do stoczni Lloyd Verft Bremerhaven dotarła już nowa sekcja, która postała w zakładach BVT Bremerhaven. Niedługo stanie się ona częścią promu Primula Seaways. Wcześniej statek zostanie przecięty. 30-metrowy element znajdzie się wewnątrz, a wszystkie trzy fragmenty jednostki zostaną zespolone.
Po zakończeniu operacji Primula Seaways będzie miała 230 metrów długości (do tej pory miała 199,8 m). Linia ładunkowa statku wydłuży się zaś do 4600 metrów.
Nowy element statku waży 1500 ton. Jest on już odpowiednio wyprofilowany i pomalowany. Jego transport odbył się na specjalistycznym pontonie, służącym do przewozu ciężkich konstrukcji.
Stocznia ma na wykonanie całej procedury 33 dni. Jeszcze w sierpniu statek ma powrócić do właściciela, który skieruje go na trasę Rotterdam-Immingham.
Primula Seaways nie jest pierwszym statkiem DFDS, który został poddany podobnemu zabiegowi. Wcześniej podobnie potraktowane zostały statki Begonia, Freesia i Ficaria.
PromySkat
Źródło: DFDS