O tym, że Stena Line – poprzez jedną ze spółek - zdecydowała się na zakup dwóch jednostek, wiadomo było już w lipcu br., gdy firmy zdecydowały się na podpisanie umowy. Teraz sfinalizowane zostały ostatnie procedury. Jak podkreśliły władze grupy Tallink, dopełnienie wszystkich formalności będzie miało wpływ na sytuację finansową firmy.
„Dochody ze sprzedaży statków wpłyną na redukcję długu netto i wzmocnią finansową pozycję grupy” - powiedział Veiko Haavapuu, dyrektor finansowy w grupie Tallink.
Wartość transakcji opiewa na sumę 133,5 miliona euro.
Superfast VII i VIII to statki, które od 2011 r. wykonują połączenia na trasach obsługiwanych przez Stena Line. Te dwa duże promy spotkać można na trasie Cairnryan – Belfast.
Jednostki Superfast VII i VIII zostały zbudowane w zakładach HDW w Kilonii. Każdy z nich może zabrać na pokład 1200 pasażerów oraz 660 pojazdów. Posiadają również linię ładunkową o długości 1920 metrów. W przeszłości obsługiwały m.in. połączenia Hanko-Rostock, Hanko-Paldiski-Rostock czy Tallinn–Helsinki–Rostock. Obie jednostki, pływając już dla Stena Line, przeszły duży remont w stoczni Remontowa w Gdańsku.
PromySkat
Źródło: Tallink