Stena Line
Stena Line
02.10.2017

Stena Line wzmacnia swoją sieć dla przewozów frachtowych na Morzu Północnym

Stena Line podjęła właśnie kolejne działania, które przełożą się na zwiększenie przestrzeni ładunkowej w regionie Morza Północnego. Tym razem zmiany dotyczą połączenia Rotterdam-Killingholme.

 

Dwa miesiące temu operator promowy Stena Line informował o zwiększeniu pojemności ładunkowej linii Rotterdam (Europoort)-Harwich poprzez zastąpienie obecnych statków typu RoRo dwiema większymi jednostkami od stycznia 2018 roku. Obecnie Stena Line ogłasza zwiększenie pojemności na kolejnej trasie na Morzu Północnym - z Rotterdamu do Killingholme. Zmiana ta nastąpi również na początku 2018 r. Tym samym całkowita pojemność ładunkowa na trasach Stena Line pomiędzy kontynentem a Wielką Brytanią wzrośnie o blisko 20 proc.

 

Zwiększanie pojemności ładunkowej jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na przewozy frachtowe na Morzu Północnym. Podjęto już decyzję o wprowadzeniu większej jednostki typu RoRo, gdy zakończy się kontrakt czarterowy obecnie kursującego statku o nazwie Caroline Russ. Nowa jednostka dołączy do Stena Scotia na trasę Rotterdam-Harwich już w styczniu 2018 roku. Obecnie trwają konsultacje z załogą statku, dlatego firma nie ujawnia jeszcze nazwy nowej jednostki.

 

Ponadto w przyszłym roku Stena Line będzie w dalszym ciągu wymieniać statki RoRo w Europoorcie, by zoptymalizować pojemność ładunkową obu linii na Morzu Północnym. Trasa z Rotterdamu do Killingholme będzie obsługiwana przez nowo wprowadzone statki MV Misida i MV Misana. Warto dodać, że Stena Line kursuje na tej linii od 2014 roku, zaś od 2016 roku wypłynięcia odbywają się codziennie.

 

„Z przyjemnością informuję, że podejmujemy kolejny krok w strategii rozwoju dotyczącej przewozu ładunków na naszej linii Rotterdam (Europoort) do Wielkiej Brytanii. Widzimy, że od lat rośnie popyt na usługi transportowe w kierunku do Wielkiej Brytanii i obecnie zauważamy także wysokie zapotrzebowanie na przewozy na obu trasach. Ponadto dostrzegamy duży ruch ładunków docierających do Europoortu pociągiem. Wierzymy, że kombinacja transportu kolejowego oraz morskiego będzie w przyszłości cieszyć coraz większym zainteresowaniem. Wierzymy, że Europoort stanie się kluczowym punktem połączenia kolejowego z i do Wielkiej Brytanii. Stale wzrastająca pojemność ładunkowa naszych linii promowych pokazuje, w jaki sposób reagujemy na potrzeby rynku. Jesteśmy pewni, że nasi klienci pozytywnie zareagują na nasz rozwój” – powiedziała Annika Hult, dyrektor linii promowych na Morzu Północnym w Stena Line.

 

 

Stena Line, która jest strategicznym partnerem PromySkat, to jeden z czołowych przewoźników promowych w Europie. Firma działa na 20 trasach, które łączą 10 krajów; posiada 35 promów, zatrudnia ponad 5000 pracowników. Roczne obroty koncernu przekraczają 12 mld koron szwedzkich. W ciągu roku statki należącego do operatora przewożą ponad 7 mln pasażerów, 1,5 mln samochodów osobowych oraz 2 mln jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.).

 

 

PromySkat

 

 

Źródło: Stena Line


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060