Obecnie linię Rotterdam-Harwich obsługują statki Capucine i Servine, kursując dwa razy dziennie. W styczniu 2018 roku, gdy ich kontrakt czarterowy wygaśnie, zostaną zastąpione przez większe jednostki typu RoRo: Misida i Misana. Dzięki temu całkowita pojemność ładunkowa na trasie wzrośnie o blisko 20 proc.
Zmiana ta zbiega się w czasie z przewidywanym ukończeniem budowy drugiego nabrzeża załadunkowego w rotterdamskim Europorcie. Będzie to gwarancja, że ten port stanie się silnym, wielofunkcyjnym hubem transportowym.
„Z przyjemnością informuję, że podejmujemy kolejny krok w strategii rozwoju naszej linii Rotterdam-Harwich. Na przestrzeni ostatnich lat odnotowaliśmy wysoki wzrost na rynku przewozów frachtowych do Wielkiej Brytanii. Ruch transportowy jest na tyle duży, że obecnie wykorzystujemy prawie całą zdolność ładunkową statków na tej trasie. Do tego dokładają się również ładunki docierające do Europortu pociągiem. Bardzo dobrze działa połączenie kolejowe pomiędzy Poznaniem a Europortem, które w tym roku zmieniło właścicieli. Wierzymy, że kombinacja transportu kolejowego oraz morskiego będzie w przyszłości cieszyć coraz większym zainteresowaniem” - powiedziała Annika Hult, dyrektor linii promowych na Morzu Północnym w Stena Line.
„Widzimy, że od lat rośnie popyt na usługi transportowe w kierunku do Wielkiej Brytanii. Zamierzamy utrzymać silną pozycję rynkową w przewozach z kontynentu na Wyspy Brytyjskie. Dlatego chcemy odpowiednio zadbać o potrzeby biznesowe naszych klientów. Dzięki zmianie tonażu i zwiększeniu zdolności przewozowych, rynek otrzymuje od nas wyraźny sygnał, że sprostamy coraz większemu popytowi na usługi transportowe w przyszłości. Europort wciąż się rozwija i jest kluczowym hubem przeładunkowym dla operacji frachtowych Stena Line. Jesteśmy pewni, że nasi klienci pozytywnie zareagują na nasz rozwój” - dodała przedstawicielka firmy Stena Line.
Każda z nowych jednostek, która od stycznia będzie obsługiwać połączenie Europort-Harwich ma 165 metrów długości i 23 metry szerokości. Linia ładunkowa każdej z nich wynosi 2155 metrów. Obie zostały zbudowane w 2007 r.
PromySkat
Źródło: Stena Line