Dostawa zbiornika do tamtejszej stoczni to kolejny kamień milowy w procesie budowy nowych jednostek dla CalMac Ferries. Zbiornik waży 88 ton i ma pojemność 147 metrów sześciennych. Zostanie on zainstalowany w jednym z dwóch nowych promów, które budowane są dla szkockiego przewoźnika.
Jak podkreślono, proces rozładunku był złożoną operacją logistyczną, w którą zaangażowanych było 20 doświadczonych w tego typu procesach pracowników, a także specjalistyczny sprzęt. W akcji uczestniczył 750-tonowy dźwig przeznaczony do podnoszenia dużych ładunków, za pomocą którego zbiornik został przeniesiony z barki.
Zbiornik na paliwo został dostarczony z Chin. Został on przetransportowany z Szanghaju, skąd wyruszył ponad osiem tygodni temu. Przewieziony został drogą morską, przez Kanał Sueski, do Antwerpii. Stamtąd wyruszył w dalszą drogę do Szkocji.
„Zagwarantowanie bezpiecznego transportu pierwszego ze zbiorników LNG było wyzwaniem dużego kalibru” - powiedział Andy Crossan z CMAL. „Nasz zespół, współpracując z partnerami oraz dostawcami, przez ostatnie dwa miesiące zaangażowany był w zaplanowanie transportu oraz logistykę dostawy. Fantastycznie jest móc wreszcie zobaczyć efekty”.
Oba promy, które powstają dla CalMac Ferries w stoczni Ferguson, będą miały po 102 metry długości. Będą też pierwszymi promami wykorzystywanymi w Wielkiej Brytanii na regionalnych połączeniach, korzystającymi z napędu typu duel-fuel, co oznacza, że będą mogły być napędzane zarówno ekologicznym paliwem LNG, jak i tradycyjnym paliwem okrętowym. Zostaną wyposażone w jednostki napędowe, które dostarczy fiński koncern Wärtsilä. Każdy ze statków otrzyma dwa sześciocylindrowe silniki główne Wärtsilä 34DF, które pozwolą korzystać zarówno z paliwa LNG, jak i konwencjonalnego, a także dwa sześciocylindrowe silniki pomocnicze Wärtsilä 20DF. Fiński gigant wyposaży też szkockie promy w systemy Energopac i system Wärtsilä LNGPac (kompletny system do bunkrowania oraz zarządzania paliwem LNG).
Pierwszy z nowych promów, który otrzyma nazwę Glen Sannox, wejdzie na trasę drugiej połowie 2018 r.
PromySkat
Źródło: CMAL