„Nasza grupa z dumą ogłasza plan inwestycji oraz przejęć nowych statków, co ukierunkowane jest na sprostanie wyzwaniom związanym z ochroną środowiska” - powiedział Paolo Del Forno z Grimaldi Group.
Wspomniane nowe statki, w które zamierza zaopatrzyć się przewoźnik, wyposażone będą w szereg innowacji. Wśród nich znajdują się układy smarowania powietrzem, które odpowiedzialne są za wytwarzanie warstwy bąbelków pod powierzchnią kadłuba, dzięki czemu zmniejsza się tarcie, a co za tym idzie spada zużycie paliwa. Grupa Grimaldi chce też, by jednostki wchodzące w skład jej floty posiadały zainstalowane panele fotowoltaiczne oraz tzw. odwrócony dziób, a także zoptymalizowaną linię kadłuba.
Wśród innych rozwiązań przewidywany jest montaż dużych baterii litowo-jonowych, które pozwolą statkom poruszać się w rejonie portów zgodnie ze standardem zero-emission. Nowe jednostki mają być też wyposażone w sterowane elektronicznie silniki nowej generacji oraz w scrubbery.
Jak zapowiada armator, nowe promy mają posiadać dwukrotnie dłuższą linię ładunkową przy tym samym zapotrzebowaniu na paliwo. To oznacza zwiększenie efektywności przy równoczesnym ograniczeniu wpływu na środowisko (spadnie zużycie paliwa w przeliczeniu na tonokilometr).
Pierwszy z promów zbudowany w oparciu o powyższe normy ma zostać dostarczony przewoźnikowi już w 2020 r. Dodatkowo Grimaldi Group zainwestuje olbrzymie środki w modernizację już posiadanych jednostek. W ostatnich dniach podpisany został list intencyjny na wydłużenie oraz modernizację dwóch popularnych jednostek - Cruise Roma oraz Cruise Barcelona. Prace związane z przebudową dwóch statków typu ro-pax przeprowadzi stocznia Fincantieri.
PromySkat
Źródło: Grimaldi Group