Popularne połączenie pomiędzy Norwegią a Oslo należy do najważniejszych w siatce skandynawskiego operatora promowego. Aby sprostać oczekiwaniom rynku, na linii tej pojawi się teraz jeszcze jedna jednostka - dedykowana przewozowi frachtu. Do dwóch gigantycznych promów ro-pax - Color Magic i Color Fantasy, które dziś działają na tej trasie, teraz dołączy jeszcze Color Carrier.
Color Line poinformowało o pozyskaniu dodatkowego promu już w lipcu. To jednostka Finncarrier, która została odkupiona od Finnlines, a następnie wyczarterowana dotychczasowemu właścicielowi. W nowych barwach statek zadebiutuje w styczniu. Color Carrier pozwoli firmie Color Line na zwiększeniu dostępnej powierzchni ładunkowej. Zgodnie z informacjami podanymi przez przewoźnika, ulegnie ona podwojeniu. Każdego roku może on przewozić ok. 36 tysięcy naczep.
Firma Color Line zaprezentowała już harmonogram uwzględniający operacje wykonywane przez dodatkową jednostkę. Statek będzie realizował w sumie sześć rejsów tygodniowo – po trzy w każdym kierunku. Odejścia z Oslo będą się odbywały w środy, piątki i niedziele – o 19:00. Z Kilonii – we wtorki, czwartki i soboty, także o 19:00. Czas przeprawy wyniesie ok. 21 godzin.
Jak już wcześniej informował przewoźnik, wdrożenie promu Color Carrier oznacza dla przewoźnika ustanowienie nowego serwisu ro-ro, a tym samym początek działalności w nowym obszarze.
Norweski operator zapłacił za 20-letni prom ok. 15 milionów euro. Zbudowany w zakładach Fosen Yard Color Carrier oferuje linię ładunkową o długości 1775 m. Wyposażony jest w scrubbery, dzięki którym spełnia wyśrubowane normy emisji, wynikające z dyrektywy siarkowej.
Źródło: Color Line