Nowy prom znajduje się obecnie na rzece Jangcy, nad którą położone są zakłady Jinling. Uroczyste zwodowanie promu oznacza, że prace nad nim już wkrótce dobiegną końca. W najbliższych tygodniach będą prowadzone na nim roboty wykończeniowe, a już w przyszłym roku powinien on zasilić zasoby firmy DFDS.
Jest to już druga zwodowana konstrukcja, która powstała w chińskiej stoczni Jinling w ramach ciągle rozszerzanego w ostatnich latach zamówienia, które obejmuje w sumie serię sześciu statków. W lipcu zwodowany został pierwszy z nich. Wtedy pojawiły się także pogłoski, że otrzyma on nazwę Gothia Seaways. Nazwa drugiego promu, który opuścił właśnie suchy dok, nie jest jeszcze znana.
Powstające w Chinach dla DFDS promy to prawdziwe olbrzymy. Każdy z nich będzie miał 235 metrów długości, 6700 metrów linii ładunkowej i będzie mógł pomieścić na pokładzie 450 naczep. Tak duża pojemność będzie miała nie tylko wpływ na ograniczenie kosztów transportu w przeliczeniu na jednostkę cargo, ale również na zmniejszenie wpływu działalności na środowisko. Zmniejszy się bowiem poziom emisji szkodliwych związków w przeliczeniu na każdy z ładunków.
Dzięki zwodowaniu kolejnego promu i zwolnieniu się suchego doku, już wkrótce będą mogły się rozpocząć prace konstrukcyjne przy kolejnym z powstających dla DFDS statków. Pierwsze dwie jednostki mają zostać dostarczone już na początku przyszłego roku. Kolejne dwie – w drugiej połowie 2019 r., a statki numer 5 i 6 dołączą do floty duńskiego przewoźnika w pierwszej połowie 2020 r.
W najbliższym czasie flota DFDS będzie się bardzo szybko wzbogacać o kolejne nowe statki. Do sześciu wymienionych promów należy doliczyć również nowe promy ro-pax, które wykorzystywane będą do obsługi połączeń na Morzu Bałtyckim. Ich dostawa ma nastąpić w pierwszej połowie 2021 r. W tym samym czasie nowy prom ma się również pojawić na trasie z/do Dover, czyli jednym z najpopularniejszych połączeń w siatce DFDS. Będzie to wyczarterowany od Stena Line statek serii E-Flexer. Będzie on mógł przyjąć na pokład 1000 pasażerów. Będzie też dysponowała powierzchnią ładunkową o długości 3100 metrów.
PromySkat
Źródło: DFDS, Knud E. Hansen