Wszystko zaczęło się w ubiegłym roku. W kwietniu 2018 r. produkty z sieci kawiarni Starbucks zostały po raz pierwszy zaoferowane pasażerom na statkach obsługujących połączenie Tallinn-Helsinki. Od kwietnia tego roku format rozszerzony został także na pozostałe statki Tallink. Estoński armator właśnie poinformował, że proces wdrażania tego konceptu na wszystkie promy został dokończony, a z oferty w ramach Starbucks® We Proudly Serve można korzystać już na 11 jednostkach należących do grupy Tallink.
„Wszyscy entuzjaści podróżowania z pewnością bardzo dobrze znają kawę Starbucks, jako że sieć ta ma swoje kawiarnie w ponad 70 krajach na świecie” - powiedział Paavo Nõgene, dyrektor grupy Tallink. „Jesteśmy dumni, że teraz doświadczenia oferowane przez legendarną sieć Starbucks udostępniamy na pokładach wszystkich statków pasażerskich w ramach naszej floty”.
Jako oficjalny partner programu We Proudly Serve Starbucks®, na promach przewoźnika można nabyć 15 różnych produktów, w tym m.in. kawę podawaną na różne sposoby oraz w różnych rozmiarach, a także herbatę. Do tego dochodzą oferty specjalne i produkty sezonowe. Operator przypomniał, że kawa i herbata podawana jest w charakterystycznych kubkach, do jakich przyzwyczaili się klienci sieci z całego świata. Grupa Tallink poinformowała, że w ramach przygotowań towarzyszących rozwojowi konceptu na pokładach promów, wszyscy pracownicy kawiarni przeszli stosowne przeszkolenie, w ramach którego zapoznali się ze standardem obsługi oraz tajnikami właściwego serwowania produktów Starbucks.
Produkty firmy Starbucks można kupić na pokładach wymienionych promów grupy Tallink: Megastar, Star, Silja Europa, Victoria I, Baltic Queen, Silja Serenade, Silja Symphony, Galaxy, Baltic Princess, Romantika oraz Isabelle.
Estoński operator nie jest jedynym europejskim przewoźnikiem promowym, oferującym produkty Starbucks. Ze znaną siecią kawiarni współpracuje również Scandlines.
Starbucks ma dziś ok. 30 tysięcy punktów na całym świecie, a z oferty sieci korzysta każdego dnia ponad 70 milionów klientów.
Źródło: Tallink Grupp