7 stycznia br. odbyła się uroczystość podniesienia duńskiej flagi na statku, który wkrótce będzie obsługiwał regularne połączenia w barwach DFDS. 235-metrowa jednostka dysponuje linią ładunkową o długości 6695 metrów. Wiadomo już, że statek będzie poruszał się po europejskich wodach pod nazwą Humbria Seaways.
Oczywiście zanim statek rozpocznie rozkładowe rejsy, czeka go długa przeprawa. Najpierw dopłynie do Singapuru, a potem ruszy w dalszą drogę do Europy.
Humbria Seaways jest już kolejnym kolosem wyprodukowanym w chińskich zakładach dla DFDS. Wcześniejsze dostawy miały miejsce w lutym, maju oraz październiku ubiegłego roku. Dwa pierwsze statki - Ephesus Seaways i Troy Seaways - służą do wykonywania operacji na Morzu Śródziemnym, na trasach z/do Turcji. Trzeci prom – Hollandia Seaways – kursuje już na trasie Göteborg-Ghent. Humbria Seaways będzie pływać na linii Rotterdam-Immingham.
W kolejnych miesiącach flotę DFDS wzbogacą kolejne dwa zbudowane w Chinach promy tej samej klasy. One także będą kursowały na trasach: Rotterdam-Immingham (piąta dostarczona jednostka) i Göteborg-Ghent (szósty egzemplarz).
Atutem każdego z nowych promów jest system ramp. To trzy rampy rufowe oraz system ramp wewnętrznych, które pozwalają na błyskawiczny załadunek oraz rozładunek, co wpływa na ograniczenie postoju jednostki w porcie.
Źródło: DFDS