Prom noszący kodowa nazwę PEGASIS (Power Efficient GAS Innovative Ship) jest jednym z 34 projektów Nowej Przemysłowej Inicjatywy we Francji, który jest realizowany w ramach programu ECORIZON. Projekt nowej jednostki jest materializacją kilku lat współpracy pomiędzy jednostkami badawczymi a Brittany Ferries; został on również wsparty przez GICAN, Francuski Morski Klaster oraz Regionalna Radę Pays de la Loire. Jednym z najważniejszych rozwiązań wykorzystanych w nowej jednostce są silniki Dual–Fuel, które wykorzystują LNG jako główne źródło energii, co powoduje brak emisji SOx oraz zmniejszenie emisji NOx o 80%, a CO2 o 10-20%!
Kontrakt przewiduje 2.600.000 osobogodzin pracy stoczni STX France. Produkcja jednostki planowo rozpocznie się na początku 2015 roku, dokładna data zostanie wskazana po zamknięciu kwestii finansowania budowy.
Jednostka PEGASIS będzie miała 210 metrów długości, kadłub zostanie wykonany z lekkich materiałów z zastosowaniem klejów o wysokiej wytrzymałości. Silniki zasilane LNG wraz z elektrycznym napędem pozwolą operować z prędkością 25 węzłów. Pojemność promu przewiduje zabranie 40 pojazdów ciężarowych, 600 pojazdów osobowych oraz 2400 pasażerów.
Armator Brittany Ferries jest partnerem PromySkat, który obsługuje połączenia promowe pomiędzy Wielką Brytanią, Francją, Irlandią oraz Hiszpanią.
PromySkat