Zawarte porozumienie to istotny sygnał dla klientów frachtowych, którzy regularnie korzystają z połączenia pomiędzy Szkocją a Belgią. Powzięte ustalenia oznaczają, że w najbliższym czasie nic się dla nich nie zmieni. To szczególnie ważne w kontekście zmian, które wejdą w życie 1 stycznia 2015 r. Przygotowując się na wprowadzenie dyrektywy niskosiarkowej, armatorzy likwidują niektóre połączenia bądź ograniczają na nich działalność. Teraz wiadomo, że jedyne połączenie towarowe pomiędzy Szkocją a kontynentalną Europą będzie nadal stabilnie funkcjonować.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy kontynuować działalność na tej trasie, co odbędzie się z korzyścią dla naszych klientów, dla których ważne jest zabezpieczenie działalności transportowej pomiędzy Belgią a Szkocją” – powiedział dyrektor DFDS, Niels Smedegaard.
Połączenie Rosyth-Zeebrugge jest obsługiwane przez DFDS za pośrednictwem promu Finlandia Seaways. Przewoźnik nie przewiduje w najbliższym czasie zmian w rozkładzie rejsów. Nadal odbywać się będą trzy kursy tygodniowo w każdym kierunku. Zaplanowane są natomiast udoskonalenia w infrastrukturze, która znajduje się w terminalu Rosyth. Wprowadzone zmiany pozwolą na podwójne układanie kontenerów na pokładzie statku.
W podpisaniu porozumienia, które gwarantuje bezpieczeństwo połączeniu Rosyth-Zeebrugge, udział wzięli: Niels Smedegaard z DFDS Seaways, reprezentujący szkocki rząd Alex Salmond oraz Charles Hammond, szef Forth Ports.
PromySkat
Źródło: DFDS