Oprogramowanie NAPA pojawi się tym razem na statkach: Stena Britannica, Stena Hollandica, Stena Transit i Stena Transporter. Dla szwedzkiego armatora to nic nowego. Już w 2007 r. Stena Line zdecydowała się je zainstalować na pierwszych promach. Decyzja o wyposażeniu floty w takie narzędzie była naturalną konsekwencją strategii przewoźnika, który planował nadal zwiększać efektywność wykonywanych operacji. NAPA okazała się odpowiednim instrumentem.
Dzięki instalacji systemu NAPA na poszczególnych promach armator może na bieżąco kontrolować zużycie paliwa, prędkość, status odejścia i dane dotyczące załadunku. Informacje te w czasie rzeczywistym mogą być transmitowane i analizowane przez pracowników, którzy znajdują się na lądzie.
Wyposażenie kolejnych jednostek w system NAPA prowadzone jest w ramach realizowanego przez Stena Line projektu ESP (Energy Saving Programme), który wdrożony został w 2005 r. W ramach tego programu odpowiednie oprogramowanie pojawiło się już na 22 statkach.
Uruchomienie programu ESP pozwoliło operatorowi na osiągnięcie wymiernych oszczędności, m.in. dzięki zmniejszeniu zużycia paliwa. Szacuje się, że do tej pory ich wartość wyniosła 9 milionów dolarów.
Stena Line oraz firma NAPA za swoją działalność na rzecz optymalizacji floty otrzymały wcześniej w tym roku nagrodę SHIPPINGInsight Award.
PromySkat
Źródło: napa.fi