W szwedzkiej metropolii trwają obecnie pracę nad budową tunelu, który powstaje w ramach rozbudowy sieci kolejowej w regionie. Ma on doprowadzić do zwiększenia wydolności systemu transportowego oraz do odciążenia dróg. Powstający tunel będzie się składał z olbrzymich elementów. Ich transport i obsługa okazała się olbrzymim wyzwaniem. Ale tu z pomocą przyszło właśnie DFDS.
Armator wziął na siebie zadanie transportu gigantycznych fragmentów konstrukcji z portu w Goeteborgu na miejsce budowy. Chodzi tu m.in. o 400 rur, które mają po 40 metrów. Poszczególne elementy są przywożone aż z Turcji do szwedzkiego portu. Potem obsługą transportu zajmuje się DFDS. Przenoszenie ich drogą wodną jest jedynym możliwym rozwiązaniem.
„Złożyliśmy ofertę transport rur, które produkowane są w Turcji i wysyłane statkiem do Goeteborga. 11 maja mogliśmy podjąć transport pierwszych 200 rur, które zostały dostarczone na pokładzie tureckiego statku Perge” - powiedział Roman Graber z DFDS.
DFDS wzięło na siebie zadanie rozładunku, magazynowania, a potem umieszczenia transportu na barkach w taki sposób, aby można je było potem przewieźć przez zatokę oraz rzekę Göta älv. Pierwsza operacja została zakończona sukcesem – w związku z tym inwestor zlecił armatorowi również dostawę kolejnych przesyłek.
„Jesteśmy zadowoleni ze sposobu w jaki udało nam się dopasować do tak wielu zmian, które zawsze są wymuszane przez tak duże projekty” - dodał Roman Graber.
PromySkat
Źródło: DFDS