Decyzja KE ma się przyczynić do dalszego rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, w ramach której rozwijane są drogi, kolej, a także transport wodny i powietrzny. Wśród projektów, które zostaną dofinansowane, znajdują się m.in. przebiegającą przez Polskę linia kolejowa Rail Baltica czy też stałe połączenie Bełt Fehmarn. Wsparcie otrzymają projekty związane z budową infrastruktury do bunkrowania LNG. Beneficjentami funduszy w ramach tej olbrzymiej puli będą też przewoźnicy promowi.
Wśród operatorów, którzy mogą liczyć na dofinansowanie, znajdują się m.in.: DFDS, Scandlines czy HH-Ferries. Środki, które zostaną im przyznane, mają zostać przeznaczone m.in. na rozwój przyjaznej środowisku floty.
„To bardzo satysfakcjonujące, że duńscy przewoźnicy liczą się w kontekście unijnych inwestycji w infrastrukturę transportową. Koszty instalacji scrubberów czy systemów hybrydowych na promach są dość znaczące. Unijne wsparcie jest więc mile widziane podczas realizacji działań, które uczynić mają żeglugę krótkiego zasięgu jeszcze bardziej przyjazną środowisku” - powiedział Peter Olsen z Duńskiego Stowarzyszenia Armatorów.
Unijne wsparcie ma wynieść od 30 do 50 procent całkowitego kosztu realizowanych projektów. DFDS, Scandlines i HH-Ferries mają otrzymać dotacje w wysokości 28 milionów euro.
PromySkat
Źródło: Danmarks Rederiforening