Na mocy sygnowanej umowy dla szwedzkiego giganta pływać będą dwa siostrzane jednostki typu ro-ro Misida i Misana, a także statek Miranda.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej umowy, która – jak wierzymy – jest zgodna z duchem czasu w odniesieniu do obecnej sytuacji na rynku” - powiedział Per Westling, dyrektor Stena RoRo. „Odnotowujemy dobre wzrosty i jesteśmy optymistyczni co do przyszłości”.
Umowa została skonstruowana w taki sposób, że z jednostek będzie mogła korzystać zarówno Stena RoRo, ale bez trudu będą mogły też one służyć na trasach obsługiwanych przez Stena Line.
Statki wyczarterowane od Godby Shipping charakteryzują się dobrą zwrotnością i mogą poruszać się z prędkością 20 węzłów (37 kilometrów na godzinę). Misida i Misana dysponują linią ładunkową o długości 2150 metrów, a Miranda 1625 metrów. Dwa pierwsze mogą zabrać na swój pokład kontenery o pojemności 484 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości standardowego kontenera o długości 20 stóp), a Miranda – 303. Dwa siostrzane statki zbudowane zostały w 2007 r. w hamburskiej stoczni J. J. Sietas KG Schiffswerft. Nieco starsza jest Miranda, która została wyprodukowana w 1999 r.
PromySkat
Źródło: Stena RoRo