Zgodnie z planem, w rotterdamskim porcie powstać ma kolejne stanowisko do cumowania statków. Jest to jeden z elementów wartych 27 milionów euro inwestycji, które przewidziane są w tym ważnym ośrodku portowym. Dodatkowe nabrzeże jest niezbędne m.in. ze względu na stale rosnącą wielkość przewozów frachtowych pomiędzy Holandią a Wielką Brytanią. Rosnący wolumen można obserwować od 2008 r., kiedy miało miejsce załamanie rynku. Od tamtej pory notowany jest ciągły progres, a dalsze prognozy dotyczące ruchu są również obiecujące.
Drugie stanowisko w Europorcie będzie miało długość 212 metrów oraz 6 metrów głębokości. Całość ma być gotowa już na początku 2017 r.
„Jesteśmy zadowoleni z rozwoju drugiego nabrzeża w tym porcie oraz naszych tras do Harwich i Killingholme. Wierzymy w przyszłość Europortu jako silnego hubu frachtowego na Morzu Północnym i zobowiązujemy się do rozwoju terminalu w ramach długoterminowego planu inwestycyjnego” - powiedziała Annika Hult ze Stena Line.
W tej chwili pomiędzy Holandią (porty Hoek van Holland i Europort) a Wielką Brytanią (Harwich i Killingholme) pływa siedem statków należących do Stena Line. Każdego roku na trasach tych przez popularnego armatora przewożonych jest 675 tysięcy pasażerów, 130 tysięcy pojazdów oraz 440 tysięcy jednostek cargo.
PromySkat
Źródło: Port of Rotterdam