Armator zwiększył wykorzystanie przestrzeni na swoim promie kursującym pomiędzy Belgią a Szkocją dzięki wprowadzeniu metody podwójnego układania kontenerów na pokładzie (tzw. transport „double stack”). Pierwszy kurs, podczas którego wykorzystano ten system, odbył się 16 września.
Rozwiązanie to mogło zostać wprowadzone dzięki inwestycjom, które zostały przeprowadzone przez Forth Ports – operatora portu w Rosyth.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Forth Ports przyczyniło się do przeprowadzenia niezbędnych inwestycji w to połączenie. Stworzenie możliwości podwójnego układania kontenerów było jednym z warunków wstępnych w wartym 6 milionów euro planie inwestycyjnym, który ma zapewnić długoterminową perspektywę trasie. Dyskusja na ten temat odbyła się podczas lipcowego spotkania, w którym udział wzięli przedstawiciele DFDS, Forth Ports oraz premier Szkocji” - powiedział Stein van Est, dyrektor trasy.
Swój wkład w rozwój połączenia Zeebrugge-Rosyth będzie mieć też DFDS. Firma zmodernizuje wkrótce obsługujący tę trasę prom Finlandia Seaways. Na statku zostaną zainstalowane scrubbery. Na mocy podpisanego niedawno kontraktu płuczki spalin zaprojektuje, wyprodukuje, dostarczy i zainstaluje Marine Exhaust Technology. Po zainstalowaniu scrubberów statek Finlandia Seaways będzie mógł korzystać z konwencjonalnego paliwa żeglugowego HFO, które jest znacznie tańsze od niskosiarkowego, a mimo to nadal będzie spełniał wymogi dyrektywy niskosiarkowej, która od 1 stycznia 2015 r. nakłada na przewoźników obowiązek redukcji emisji związków SOx w strefach ECA.
PromySkat
Źródło: DFDS