Jak wynika z przecieków pojawiających się w mediach umowa na budowę nowego promu może zostać podpisana już w marcu tego roku. Główna część prac związanych z budową nowego promu miałaby się odbyć w Szczecinie. Oprócz Stoczni Remontowej z Gdańska w budowę miałyby zostać zaangażowane również stocznie ze Szczecina wchodzące w skład grupy kapitałowej MARS.
Transakcja przejęcia Stoczni Szczecińskiej przez Fundusz Inwestycyjny Mars została sfinalizowana w ostatnich dniach, co – jak zapowiedziano – ma stanowić pierwszy krok w budowie jednej z największych w Europie grup stoczniowych. Budowa promu dla polskiego armatora ma stanowić jedną z pierwszych dużą inwestycji, które będą realizowane na terenie szczecińskiej stoczni w ramach nowego konsorcjum.
Nowy, zapowiadany prom, który powstanie dla Polferries, będzie obsługiwał połączenie Świnoujście – Ystad. Zastąpi na tej trasie wysłużone już statki.
Do podpisania listu intencyjnego w sprawie budowy nowoczesnych promów dla PŻB doszło już w ubiegłym roku. W czerwcu, właśnie w Szczecinie, dokument został sygnowany przez przedstawicieli PŻB, a także Polskiego Funduszu Rozwoju i banku PKO BP. Jak wtedy zapowiedziano, nowe jednostki miałyby mieć po 224 metry długości i linie ładunkowe o długości 3 tysięcy metrów każdy. Niewykluczone, że byłyby to jednostki typu dual-fuel, co oznacza, że byłyby zasilane zarówno konwencjonalnym paliwem, jak i LNG.
PromySkat
Źródło: PAP