Popularny fiński armator ogłosił właśnie, że podpisał umowę z przedstawicielami stoczni Xiamen w Chinach. To właśnie tam powstanie nowa jednostka, która po zakończeniu budowy rozpocznie obsługę połączenia pomiędzy Turku, Wyspami Alandzkimi a Sztokholmem. Budowa pochłonie kwotę 194 milionów euro. Niewykluczone, że nie będzie to jedyna nowa jednostka, która w najbliższej przyszłości dołączy do floty przewoźnika. W kontrakcie zawarto opcję upoważniającą Viking Line do zamówienia jeszcze jednego statku.
Podając informację o sygnowaniu umowy, zaznaczono, że choć prom będzie powstawał w chińskich zakładach, udział przy inwestycji będzie miało wiele fińskich oraz innych europejskich firm. Już teraz ogłoszono, że zaprojektowanie wnętrz zostanie powierzone skandynawskim architektom.
Nowy ro-pax dla Viking Line będzie miał 218 metrów długości, jego pojemność (GT) wyniesie 63 tysiące ton. Na pokład będzie mógł przyjąć 2800 osób, będzie też dysponował linią ładunkową o długości 1500 metrów. Będzie zasilany paliwem LNG, dzięki czemu będzie spełniał wyśrubowane wytyczne dotyczące poziomu emisji. Statek został również zaprojektowany w taki sposób, by mieć minimalny wpływ na erozję wybrzeża.
Viking Line należy do najpopularniejszych przewoźników promowych na Bałtyku. Firma powstała w 1959 r. W swojej flocie posiada dziś siedem nowoczesnych promów, na których znaleźć można restauracje, kawiarnie, sklepy czy baseny. Ostatnim nowym promem, który dołączył do floty przewoźnika, był zbudowany w 2012 r. prom Viking Grace.
PromySkat
Źródło: Viking Line