Dodatkowe wsparcie otrzymają trasy z Litwy do Szwecji oraz Niemiec – Kłajpeda-Karlshamn oraz Kłajpeda-Kilonia. Dzięki temu oferowana przestrzeń ładunkowa na tych liniach wzrośnie o 10 procent.
„Czujemy zwiększoną presję z związku z brakiem miejsca na tych promach. Trudno jest się na nie dostać na popularnych trasach, co przekłada się na długie kolejki oczekujących” - powiedział Anders Refsgaard, wiceszef DFDS. „W związku z tym zdecydowaliśmy się wyczarterować dodatkowy statek ro-ro”.
Jednostką, która wspomoże firmę DFDS na wymienionych trasach w tym bardzo intensywnym okresie, będzie Maestro Universe.
Dodatkowa jednostka, która pomoże w rozładowaniu ruchu, została zbudowana w 1986 r. Ma 160 metrów długości oraz 22 metry szerokości. Na swój pokład jest w stanie przyjąć 160 naczep. Statek będzie wykonywał w tygodniu dwa kursy do Szwecji oraz jeden do Niemiec. Dzięki temu DFDS zaoferuje w tygodniu dziewięć rejsów do Niemiec oraz jedenaście do Szwecji.
Oprócz Maestro Universe trasę Kłajpeda-Karlshamn oraz Kłajpeda-Kilonia obsługują również jednostki: Victoria Seaways oraz Regina Seaways (promy do Niemiec), a także Athena Seaways i Optima Seaways (statki obsługujące połączenia do Szwecji). Dodatkowo obie trasy wspomagane są przez prom Patria Seaways.
Nowy statek zacznie kursować od 6 października. Maestro Universe będzie wspomagał armatora przez trzy miesiące.
Źródło: DFDS