Pierwszymi promami, które pokazały się w nowej oprawie, były w ubiegłym miesiącu jednostki Côte Des Dunes oraz Côte Des Flandres, które niedawno zasiliły flotę armatora, a po przejściu modernizacji zaczęły kursować na trasie Dover-Calais. Wkrótce dołączy do nich statek Calais Seaways, który obsługuje to samo połączenie. Niedawno operator zabrał się też za wprowadzanie zmian na kolejnych promach.
W stoczni Damen w Dunkierce nowe oblicze zyskały właśnie jednostki, które kursują na trasie Dover-Dunkierka. Są to statki: Dover Seaways, Dunkerque Seaways oraz Delft Seaways. Prace trwały zaledwie trzy tygodnie, a postój został wykorzystany na wykonanie dodatkowych działań. Zakres prac, poza przeprowadzeniem przeglądu, obejmował również m.in. remont steru, napędu czy dziobowego i rufowego steru strumieniowego. Na promie Dunkerque Seaways przeprowadzona została dodatkowo modernizacja furty dziobowej.
Odświeżenie barw jednego z największych w Europie operatorów promowych jest niemałym przedsięwzięciem logistycznym. Wprowadzenie zmiany na każdym statku wymaga pokrycia farbą powierzchni o wymiarach ok. 11 tysięcy metrów kwadratowych.
Wszystkie zmiany muszą być dokonane w możliwie najkrótszym czasie. Właśnie dlatego DFDS zdecydował się przeprowadzić prace w stoczni Damen, która znajduje się najbliżej trasy, na której pływają promy, które przeszły rebranding w pierwszej kolejności. Na czas realizowanego przez DFDS programu, zatrudnienie w stoczni Damen zostało zwiększone trzykrotnie.
Obecnie na trasach z Dover do Francji DFDS korzysta z floty sześciu statków. Na liniach tych wykonywane są 54 rejsy dziennie.
PromySkat
Źródło: DFDS