Plany zainstalowania płuczek spalin oraz rozwiązań pozwalających na optymalizację zużycia paliwa na tej jednostce zostały zaprezentowane już w lipcu ub. r. Proces ten został już zakończony, dzięki czemu na promie Finlandia Seaways można teraz korzystać z paliwa konwencjonalnego przy zachowaniu wszystkich norm wymaganych przez obowiązujące przepisy.
Za zaprojektowanie, wyprodukowanie, dostarczenie oraz instalację płuczek spalin odpowiedzialna była firma Marine Exhaust Technology. Zainstalowany na statku system odsiarczania spalin waży blisko 12 ton i działa w trybie otwartej pętli.
Prom Finlandia Seaways odpowiada za obsługę połączenia Rosyth-Zeebrugge. Modernizacja statku pozwoli na zwiększenie rentowności linii, która jeszcze do niedawna była zagrożona likwidacją.
Firma DFDS zdradziła niedawno, że na instalację scrubberów wydała ok. 100 milionów euro.
PromySkat
Źródło: Ship and Bunker