Połączenie Rotterdam-Immingham należy do najbardziej obleganych połączeń pomiędzy Holandią a Wielką Brytanią. Ciągle rosnące zapotrzebowanie na przestrzeń ładunkową skłoniło operatora do uruchomienia na tej trasie jeszcze jednej, czwartej już jednostki. Będzie to statek Friedrich Russ, który może przewieźć do 110 naczep i posiada przestrzeń dla 112 kierowców.
„Dzięki wdrożeniu czterech statków będziemy mogli wykonywać od poniedziałku do soboty dwa rejsy dziennie, a także zaoferować dodatkowy rejs w niedzielę” - powiedział Mikael Mortensen z DFDS. „Zwiększenie częstotliwości oraz dostępnej powierzchni ładunkowej stanowi znaczące udoskonalenie dla eksportu i wpływa na rozwój przemysłu w Holandii, Niemczech oraz innych krajach”.
DFDS zapowiedziało jednocześnie drobną korektę rozkładu rejsów na tej trasie. Popołudniowy rejs z Rotterdamu będzie się rozpoczynał o godzinie 15:00, a nie jak dotychczas o 14:00, a wieczorny o 20:45, a nie jak do tej pory o 20:00.
W sumie wszystkie statki, które w barwach DFDS obsługują tę trasę (Anglia Seaways, Corona Seaways, Fiona Seaways oraz Friedrich Russ), wykonywać będą teraz trzynaście rejsów tygodniowo (w każdym kierunku). Dodatkowo DFDS oferuje z Rotterdamu aż szesnaście rejsów tygodniowo do Felixstowe.
DFDS nie jest pierwszym operatorem, który w ostatnim czasie zdecydował się na zwiększenie liczby kursów pomiędzy Holandią a Wielką Brytanią. Niedawno na łamach PromySkat informowaliśmy o podobnej decyzji podjętej przez Stena Line. Od 31 października br. na trasie pomiędzy Rotterdamem (Europortem) oraz brytyjskim Killingholme szwedzki armator wprowadzi dodatkowy statek - Caroline Russ (co ciekawe, jest to siostrzana jednostka statku Friedrich Russ, który uruchamia właśnie DFDS), który również znacząco zwiększy zdolność przeładunkową pomiędzy Holandią a Wielką Brytanią.
PromySkat
Źródło: DFDS