Obchodzony 29 września br. Światowy Dzień Morza ma wszystkim uświadomić, jakie znaczenie ma żegluga dla społeczeństw na całym świecie.
„Światowy import i eksport dóbr, które dostatecznie zaspokoją globalny popyt nie byłby możliwy bez żeglugi. Faktem jest, że większość populacji nie zdaje sobie sprawy z kluczowej roli, jaką żegluga pełni w ich życiu codziennym” - powiedział przy tej okazji Kitack Lim, Sekretarz Generalny Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO, International Maritime Organization).
Tegoroczny motyw przewodni Światowego Dnia Morza wpisuje się doskonale w historię Stena Line. Początki koncernu sięgają końca lat 30. ubiegłego wieku. Na przestrzeni lat firma zyskała znaczenie globalne. Promy szwedzkiego przewoźnika każdego roku okrążają świat 270 razy! A gdyby ustawić w jednej linii wszystkie pojazdy ciężarowe przewiezione na pokładzie statków Stena Line w ciągu roku, to długość tej kolejki wyniosłaby ok. 30 000 kilometrów. To ponad trzy razy więcej niż dystans z Londynu do Szanghaju. Są to pojazdy, które na co dzień dostarczają produkty spożywcze czy nawet kwiaty dla sklepów i marketów, a także materiały dla przedsiębiorstw produkcyjnych
i budowlanych.
Dostawy towarów przy udziale promów Stena Line są kluczowe dla działalności wielu branż. Ale to także od nich zależy np. los świąt Bożego Narodzenia w Szwecji, bo co roku właśnie promami Stena Line transportuje się tam aż 1,2 miliona choinek z Danii.
Według danych Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju UNCTAD, aż 80 procent światowego handlu dokonuje się drogą morską. To oznacza, że handel bez żeglugi prawdopodobnie nie byłby możliwy. Mający dziś swoją premierę film Stena Line opowiada o globalnych wartościach, którymi kierował i kieruje się szwedzki operator promowy.
PromySkat
Źródło: Stena Line