Zgodnie z zaprezentowanymi właśnie informacjami, statek, który dla duńskiego przewoźnika będzie obsługiwać połączenia na Bornholm, otrzyma dwie wielokrotnie nagradzane ośmiocylindrowe jednostki napędowe Wärtsilä 31. Silniki te dostępne są na rynku od 2015 r. i trafiły już nawet do Księgi Rekordów Guinnessa jako najmocniejsze cztersuwowe napędy na świecie. Odpowiednia ich budowa pozwala na ograniczenie zabiegów związanych z konserwacją, a tym samym na zmniejszenie kosztów. Jednym z przykładów jest pierwszy ważny przegląd, który przypada dopiero po 32 tysiącach godzin eksploatacji.
„Wybór tych konkretnych silników był oparty na unikatowej efektywności uzyskiwanej przy wymaganej mocy, a także podyktowany korzystnymi przedziałami czasowymi, jakie oferują pomiędzy poszczególnymi przeglądami” - powiedział Flemming Kristensen z Mols-Linien.
Nie będzie to pierwsza współpraca duńskiego armatora z fińskim gigantem. Wärtsilä dostarczała dotychczas rozwiązania technologiczne dla wszystkich szybkich promów, które znajdują się we flocie Mols-Linien.
Silniki dla promu Mols-Linien mają zostać dostarczone do stoczni Rauma (tam powstaje prom) w 2017 r. Sama jednostka ma być gotowa latem 2018 r. Jednostka, która będzie miała 158 metrów długości, będzie obsługiwać połączenia pomiędzy Rønne i Køge, a także Rønne-Sassnitz.
PromySkat
Źródło: Wärtsilä