Nowa jednostka będzie miała 110 metrów długości i będzie rozwijała prędkość 38 węzłów (ok. 70 kilometrów na godzinę). Statek będzie dysponował 996 miejscami w trzech klasach (VIP, Business oraz ekonomicznej). Dodatkowo zaoferuje 138 kolejnych miejsc na zewnątrz. Przeprawa katamaranem, który będzie kursował pomiędzy Maltą a Sycylią, zajmie ok. dwóch godzin. Budowa nowego promu pochłonie ok. 75 milionów euro.
„Po prostu chcemy dostarczyć pasażerom oraz klientom frachtowym najwyższy poziom usług, wiarygodności oraz komfortu, a dodatkowo zaoferować szybki serwis, który będzie zrównoważony pod względem ekonomicznym i środowiskowym” - powiedział Francis Portelli, szef Virtu Ferries.
Projekt nowej jednostki powstawał ponad dwanaście miesięcy. W tym czasie przedstawiciele Virtu Ferries współpracowali ze stocznią Incat, a także z firmą Revolution Design, która odpowiedzialna jest za przygotowanie projektu oraz firmą Seaspeed Marine.
Firma Virtu Ferries powstała w 1988 r. na Malcie. Każdego roku jej statki przewożą ok. ćwierć miliona pasażerów oraz 25 tysięcy pojazdów.
PromySkat
Źródło: Virtu Ferries