Nowe statki będą miały po 130 metrów długości i prawie 21 metrów szerokości. Będą mogły zabrać na pokład 550 pasażerów oraz 180 pojazdów osobowych. Każdy będzie rozwijał prędkość 18 węzłów (ok. 33 kilometrów na godzinę).
Jednostki będą wyposażone w gazowo-elektryczne napędy hybrydowe, dzięki czemu będą mogły poruszać się zarówno dzięki paliwu LNG, jak i bateriom. Te ostatnie zostaną zaprojektowane w taki sposób, by umożliwić ich błyskawiczne naładowanie podczas krótkiego postoju.
Za projekt nowych promów odpowiedzialne jest doskonale znane biuro projektowe - Multi Maritime, które duży nacisk postawiło na odpowiednią linię kadłuba, zapewniającą dużą efektywność energetyczną, a także doskonałe właściwości manewrowe.
„Z radością witamy Torghatten Nord jako naszego nowego klienta i wyczekujemy współpracy z ich zespołem nad tym ekscytującym projektem, stanowiącym połączenie napędu LNG oraz baterii” - powiedział Roy Reite z firmy Vard, który przypomniał o dużym doświadczeniu, jakie Vard ma w budowie promów zasilanych paliwem LNG oraz opartych na rozwiązaniach typu dual-fuel.
Nowe promy mają być gotowe w III i IV kwartale 2018 r. Łączna wartość podpisanego właśnie kontraktu wynosi 600 milionów koron duńskich (ok. 290 milionów PLN). Nowe jednostki będą pływały na trasie Halhjem-Sandvikvåg. Torghatten Nord otrzymał od norweskiego rządu pięcioletnią koncesję na obsługę tego połączenia.
PromySkat
Źródło: Vard, Multi Maritime