Zgodnie z zaprezentowanymi informacjami, zmiany mają wejść w życie na początku stycznia 2019 r. Od tamtej pory armator nie będzie już pływał do Varberga. Właśnie wtedy przestanie obowiązywać koncesja, dzięki której Stena Line realizuje połączenia do szwedzkiego portu (terminal Västerport). Nie zostanie ona jednak wydłużona z uwagi na inne plany władz dotyczące wykorzystania tamtejszego frontu wodnego.
Co dalej z połączeniami z portu Grenaa? Wszystko wskazuje na to, że popularny armator zaoferuje w zamian połączenia na trasie Grenaa-Halmstad. Oficjalny komunikat w tej sprawie nie został jednak na razie podany. Jeśli tak się stanie, to przewoźnik udostępni na tej trasie nawet dwa promy. Obecnie na linii pomiędzy portem Grenaa a Varberg pływa jedna jednostka – to Stena Nautica.
„Jeśli przeniesiemy się z Varberga do portu Halmstad, staniemy się częścią tzw. korytarza południowego. Dziś tysiące ładunków, pochodzących z przeładunku w strefie logistycznej Aarhus, transportowanych są mostami do Szwecji, w tym Smalandii. Teraz mogłyby podróżować do Halmstad naszym promem” - powiedział Tony Michaelsen ze Stena Line.
Stena Line przypomniała niedawno, że połączenie realizowane pomiędzy Grenaa a Halmstad ma dla armatora strategiczne znaczenie. Każdego roku korzysta z niego 170 tysięcy pasażerów, przewożonych jest też 45 tysięcy pojazdów osobowych oraz tyle samo pojazdów ciężarowych.
PromySkat
Źródło: Sveriges Radio