Prace remontowe realizowane były w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie i nieco się wydłużyły. Pierwotnie planowano, że całość działań uda się zamknąć w ciągu kilku tygodni. Ostatecznie trwały one ponad trzy miesiące. Nie udało się przez to dotrzymać zakładanego wcześniej terminu debiutu promu Cracovia w barwach Polferries. Początkowo miał to być 9 września.
Poza odnowieniem wnętrz i pojawieniem się logo operatora promowego, w części dziobowej promu namalowany został wieloryb. Podobne obrazy stają się powoli znakiem rozpoznawczym promów pływających w barwach Polferries. Wcześniej dzieło takie pojawiło się również na promie Mazovia.
Najnowszy nabytek krajowego armatora to jednostka pasażersko-towarowa, która ma 180 metrów długości, 24 metry szerokości, a na pokład może przyjąć 640 pasażerów. Jednostka dysponuje też linią ładunkową o długości 2196 metrów.
Najnowszy nabytek Polskiej Żeglugi Bałtyckiej znany był do niedawna pod nazwą Drujba i ostatnio obsługiwał połączenia w barwach bułgarskiego armatora Bulgaria West Port. W przeszłości wykonywał też rejsy dla Acciona Trasmediterranea oraz Arrecife Naviera, pływając m.in. na Wyspy Kanaryjskie oraz kursując pomiędzy Walencją i Majorką. Dla bułgarskiego operatora statek pływał ostatnio głównie na trasie Burgas-Batumi.
Cracovia zastąpi nieco już wysłużoną jednostkę Baltivia, która zbudowana została w 1981 r., a do floty Polferries dołączyła w 2007 r.
Pierwszy rejs na trasie Świnoujście-Ystad, na której rejsy będzie wykonywała Cracovia, ma się odbyć w ciągu kilku dni.
PromySkat
Źródło: Polferries, Gospodarka Morska