O tym, że obecny właściciel Scandlines – fundusz 3i - poszukuje nabywcy dla firmy promowej, poinformowały media w Wielkiej Brytanii. Jak wynika z zaprezentowanych informacji, główną przyczyną, dla której 3i zamierza sprzedać Scandlines, jest budowa tunelu, tzw. Fehmarn Belt Fixed Link, który połączy duńską wyspę Lolland oraz niemiecką Fehmarn. Inwestycja ta od dawna postrzegana jest jako olbrzymia konkurencja dla realizowanych przez Scandlines operacji na trasach Rødby-Puttgarden oraz Gedser-Rostock.
Jak wynika z doniesień gazet, wśród potencjalnych kupców, miałyby się znajdować fundusze inwestycyjne, które zainteresowane są stabilnymi, długoterminowymi lokatami.
Wśród podmiotów, które w przeszłości zainteresowane były możliwym przejęciem Scandlines, znajdowała się firma DFDS. Dyrektor tej ostatniej wyjaśnił wcześniej w tym roku, że obecnie nie ma dyskusji na temat ewentualnego przejęcia Scandlines przez DFDS.
„Nieustannie przyglądamy się na możliwym akwizycjom, ale obecnie Scandlines nie znajduje się zbyt wysoko na naszej liście życzeń” - powiedział Niels Smedegaard z DFDS.
Scandlines dysponuje obecnie flotą 12 promów, które rocznie przewożą 15 milionów pasażerów. Przedsiębiorstwo uzyskało w ub. r. obroty na poziomie 470 milionów euro oraz wskaźnik EBITDA w wysokości 180 milionów euro.
PromySkat
Źródło: Sunday Times