Zamówione właśnie przez Stena RoRo nowe statki to jednostki numer „siedem” i „osiem”, które powstaną dla przewoźnika w chińskiej stoczni AVIC. Choć wciąż są to statki serii E-Flexer, to będą nieco większe od zamawianych wcześniej promów. Będą one miały po 240 metrów długości oraz linię ładunkową o długości 3600 metrów (zamówione wcześniej promy mają 215 metrów długości oraz 3100 metrów linii ładunkowej). Na pokład będą mogły zabrać 1200 pasażerów.
„Jesteśmy zadowoleni, że możemy zamówić kolejne dwa promy E-Flexer. Wierzymy w dalszy rozwój, gdy chodzi o zapotrzebowanie na przestrzeń ładunkową w północnej Europie” - powiedział Niclas Mårtensson ze Stena Line.
Podobnie jak w przypadku zamówionych wcześniej promów, tak i w tu duży nacisk położony został na zrównoważony rozwój. Statki będą wyróżniać się wysoką efektywnością energetyczną. Jak wyjaśnił szef Stena Line, dzięki podpisaniu kontraktu na budowę kolejnych jednostek serii E-Flexer firma ma szansę stać się liderem zrównoważonego rozwoju, gdy chodzi o żeglugę.
Z ośmiu promów zamówionych przez Stena RoRo w ramach zawartego pierwotnie kontraktu oraz wykorzystania znajdujących się w nim i wykorzystywanych sukcesywnie opcji, Stena Line będzie miała do swojej dyspozycji pięć jednostek. Pierwsza trafi na trasę Holyhead-Dublin, a dwie kolejne na linię Liverpool-Belfast. Trzy kolejne promy E-Flexer zostaną wyczarterowane dwóm innym armatorom – firmom Brittany Ferries (dwa statki, które będą wykonywać połączenia do Hiszpanii) oraz DFDS (trafi do obsługi połączeń na kanał La Manche).
PromySkat
Źródło: Stena Line