Pierwsza z koncesji, jaką otrzymał popularny operator, dotyczy czterech połączeń w dystrykcie Sunnmøre. Są to linie: Eidsdal-Linge, Stranda-Liabygda, Sæbø-Leknes oraz Hundeidvika-Festøya. Kontrakt będzie ważny przez 14 lat – zacznie obowiązywać 1 stycznia 2020 r. i będzie trwał do końca grudnia 2033 r.
Dodatkowo firmie udało się osiągnąć porozumienie w kwestii obsługi połączeń w okręgu Møre og Romsdal (obejmuje on zresztą wymieniony wcześniej dystrykt Sunnmøre). Są to linie: Sølsnes-Åfarnes, Molde-Sekken, Solholmen-Mordalsvågen oraz Aukra-Hollingsholm. Pierwsze z połączeń będzie obsługiwane przez Fjord1 od 1 stycznia 2022 r., a pozostałe już od 1 stycznia 2020 r.
Każda z tych umów warta jest 2,26 miliarda NOK (232 miliony euro). Do realizacji pierwszego pakietu oddelegowanych będzie 10 jednostek, a do drugiego 5 promów.
Nowy kontrakt zagwarantuje obniżenie poziomu emisji CO2 oraz wysoką efektywność energetyczną na liniach, które objęte są umową. Do obsługi niektórych z nich wyznaczone zostaną promy elektryczne. Firma Fjord1 znana jest z tego, że wymagania wynikające z kontraktu realizuje z nawiązką i często także od obsługi połączeń, gdzie dopuszczalna jest eksploatacja promów z napędem diesla, wybiera jednostki elektryczne.
Obecnie norweski armator oczekuje na dostawę aż 19 zamówionych promów. W najbliższym czasie można się spodziewać, że sfinalizuje umowy na kolejne jednostki, które będą potrzebne do realizacji zobowiązań.
Źródło: Fjord1