Będzie miał 115 metrów długości, a na pokładzie będzie mógł pomieścić 1600 pasażerów oraz 450 pojazdów osobowych (w alternatywnym wariancie - 617 m linii ładunkowej dla pojazdów ciężarowych + 257 pojazdów osobowych). Napędzany będzie czterema 16-cylindrowymi silnikami Wärtsila typu dual-fuel. Mają one z niego uczynić najszybszy prom zbudowany kiedykolwiek przez zakłady Austal. Ale nie tylko pod tym względem będzie to statek-rekordzista. Bo dzięki swoim wymiarom Express 5 - jak obecnie jest nazywany - ma się też stać największym na świecie katamaranem.
Molslinjen, które podpisało już umowę na budowę tej jednostki, zamierza wprowadzić go na trasę Rønne-Ystad. Jego możliwości ładunkowe pozwolą zwiększyć na tej linii wydolność o ok. 14 procent. To ma pomóc w zażegnaniu problemów z dostępnością – szczególnie w szczycie sezonu.
„Zawsze chcieliśmy na Bornholmie działać w najlepszy możliwy sposób. Opierając się na dotychczasowych pozytywnych doświadczeniach, Molslinjen realizuje teraz tę wielką inwestycję, by zagwarantować wyspie najlepsze możliwe operacje promowe” - powiedział Carsten Jensen z Molslinjen.
Zamówiony właśnie statek będzie już kolejną jednostką we flocie Molslinjen, zbudowaną przez australijskie zakłady Austal. Stocznia ta odpowiadała także m.in. za budowę najnowszego nabytku we flocie Molslinjen – statku Express 4, który został dostarczony w 2019 r. Wartość podpisanego właśnie kontraktu wynosi 83,65 miliona euro.
Zgodnie z planami, budowa promu ma się zakończyć w 2022 r.
Źródło: Molslinjen