Statek Stena Estrid od kilku dni jest już w Holyhead. Wcześniej prom pokonał liczący 10 tysięcy mil dystans pomiędzy Chinami a Wielką Brytanią. Odbywająca się z zakładów AVIC Weihai przeprawa, której przebieg relacjonowany był przez przewoźnika, trwała pięć tygodni. Podzielona była na kilka etapów. Jednostka docierała kolejno do Singapuru i Sri Lanki. Potem przemierzyła Ocean Indyjski i Kanał Sueski. Po pokonaniu Morza Śródziemnego zawinęła do Algeciras, gdzie na pokład nowego promu wsiedli kolejni członkowie załogi Stena Line, którzy w kolejnych dniach przechodzili szkolenia.
„Po sześciu latach planowania i budowy oraz pięciotygodniowym rejsie dookoła świata, trudno uwierzyć, że jesteśmy w końcu tutaj w Holyhead” - powiedział Matthew Lynch ze Stena Line, który ma 24 lata doświadczenia, gdy chodzi o pracę na statkach pasażerskich. „To była niesamowita podróż i muszę w tym miejscu podkreślić, że jestem rzucony na kolana przez ten prom” - dodał, podkreślając, że miał on bardzo wysokie oczekiwania względem statku, ale Stena Estrid sprostała im z nawiązką.
W kolejnych dniach prowadzone będą ostatnie przygotowania do startu nowej jednostki. Zgodnie z planem nowoczesny prom ma rozpocząć obsługę połączenia na Morzu Irlandzkim już w połowie stycznia br. Stena Estrid zacznie wówczas przewozić pasażerów oraz ładunki na trasie Holyhead-Dublin.
„Nie możemy się doczekać, by zobaczyć, jak Stena Estrid zostanie przyjęta przez naszych gości, gdy zaokrętujemy ich na pierwszy rejs” - powiedział Matthew Lynch.
Stena Estrid ma 215 metrów długości, a na pokład przyjmie 1000 pasażerów oraz 120 pojazdów osobowych. Prom dysponuje linią ładunkową o długości 3100 metrów, dedykowaną transportowi pojazdów ciężarowych.
Nie są to jedyne nowe promy, które w najbliższym czasie zasilą flotę Stena Line. Kolejne dwa nowe promy linii E-Flexer, które budowane są dla Stena Line w Chinach, także będą obsługiwać połączenia na Morzu Irlandzkim. Przypomnijmy, że poza Stena Line, statki klasy E-Flexer trafią też do Brittany Ferries i DFDS (będą one czarterowane przez przewoźnika od Stena RoRo).
Źródło: Stena Line