Austal
Austal
10.02.2020

Podsumowanie tygodnia 6/2020, a w nim m.in. nowy prom dla europejskiego armatora zwodowany

W naszym coponiedziałkowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o nowym domu promu Stena Superfast X oraz pierwszym z dwóch supernowoczesnych promów, które wkrótce dołączą do floty Fred. Olsen Express.

 

  • Nowe połączenie na Samsø z dofinansowaniem

Trasa, która wkrótce zostanie ponownie uruchomiona pomiędzy Aarhus a wyspą Samsø, może liczyć na finansowe i infrastrukturalne wsparcie ze strony urzędników. Władze Aarhus zdecydowały o nieodpłatnym przydzieleniu jednostce Lilleøre przestrzeni w porcie. Zasady takie będą obowiązywać przez dwa lata. Na reaktywację połączenia Aarhus-Samsø czekają zarówno mieszkańcy Aarhus, jak i wyspy Samsø. Trasa będzie obsługiwana przez nowo wybudowany prom dużych prędkości, który powstaje w Chinach i dołączy do floty operatora w czerwcu.

 

  • Hirtshals nowym centrum logistycznym dla Color Line

W duńskim Hirtshals Color Line uruchomił nowe centrum logistyczne. Ośrodek będzie odpowiedzialny w przyszłości za obsługę realizowanych przez przewoźnika operacji do Norwegii, Szwecji, Niemiec oraz Danii. Wraz z otwarciem nowego centrum armator zapowiedział dalszą cyfryzację swojej działalności. Nowe rozwiązania będą wykorzystywane w automatyzacji procesu inwentaryzacji oraz uzupełniania zapasów na statkach. Optymalizacja zaopatrzenia promów ma wpłynąć na jeszcze lepsze doświadczenia pasażerów korzystających z usług przewoźnika. Nowy ośrodek w Hirtshals stanie się ścisłym centrum realizowanych przez przewoźnika operacji.

 

  • Brexit nie bez wpływu na rozwój DFDS

Niepewność dotycząca losów brexitu nie pozostała bez wpływu na wyniki DFDS. Przewoźnik przyznaje, że trudny i ciągnący się nieskończoność proces związany z wychodzeniem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej miał negatywny wpływ na rozwój jego działalności w 2019 r. Przewoźnik przyznał, że choć formalnie brexit jest już za nami, to swoisty stan zawieszenia będzie trwał do czasu zakończenia negocjacji pomiędzy Wielką Brytanią a Unią Europejską. Jednocześnie przedstawiciele DFDS twierdzą, że firma jest dobrze przygotowana i w 2020 r. spodziewa się wzrostów. W bieżącym roku operator spodziewa się wzrostu obrotów na poziomie 4 procent. Ma to się stać możliwe dzięki wdrożeniu strategii W23, która oparta jest na kilku fundamentach. Zakłada m.in. wykonanie założeń związanych z działalnością w rejonie Morza Śródziemnego oraz rozwój sieci poprzez kolejne przejęcia.

 

  • Pierwszy nowy trimaran dla Fred. Olsen Express zwodowany

W australijskich zakładach Austal zwodowany został pierwszy z dwóch nowych promów dla Fred. Olsen Express. Statek Bajamar Express ma 118 metrów długości i może przyjąć na pokład 1100 pasażerów oraz 276 pojazdów osobowych. Wykonana z aluminium jednostka może rozwijać prędkość 38 węzłów (70 kilometrów na godzinę). Statek będzie obsługiwał połączenia na Wyspy Kanaryjskie. W najbliższych miesiącach dostarczony zostanie też drugi prom dla hiszpańskiego przewoźnika. Wartość całego kontraktu opiewa na kwotę 126 milionów euro.

 

  • Stena Superfast X w nowych barwach

Pływający w barwach Stena Line prom Stena Superfast X trafi do nowego operatora. Statek, który przez lata obsługiwał połączenia na Morzu Irlandzkim, teraz będzie kursował w ramach siatki połączeń firmy Corsica Linea. Francuski armator będzie korzystał z jednostki na zasadzie umowy bareboat charteru zawartej ze Stena RoRo. Szwedzki przewoźnik mógł sobie pozwolić na taki ruch po odebraniu promu Stena Estrid, który pływa już na trasie Dublin-Holyhead.

 

 

PromySKAT

 

 

Źródło: JP Aarhus, Hirtshals Havn, Color Line, DFDS, Austal, Stena Line

 

 

 

 

 


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060