Nowe połączenie na Samsø z dofinansowaniem
Trasa, która wkrótce zostanie ponownie uruchomiona pomiędzy Aarhus a wyspą Samsø, może liczyć na finansowe i infrastrukturalne wsparcie ze strony urzędników. Władze Aarhus zdecydowały o nieodpłatnym przydzieleniu jednostce Lilleøre przestrzeni w porcie. Zasady takie będą obowiązywać przez dwa lata. Na reaktywację połączenia Aarhus-Samsø czekają zarówno mieszkańcy Aarhus, jak i wyspy Samsø. Trasa będzie obsługiwana przez nowo wybudowany prom dużych prędkości, który powstaje w Chinach i dołączy do floty operatora w czerwcu.
Hirtshals nowym centrum logistycznym dla Color Line
W duńskim Hirtshals Color Line uruchomił nowe centrum logistyczne. Ośrodek będzie odpowiedzialny w przyszłości za obsługę realizowanych przez przewoźnika operacji do Norwegii, Szwecji, Niemiec oraz Danii. Wraz z otwarciem nowego centrum armator zapowiedział dalszą cyfryzację swojej działalności. Nowe rozwiązania będą wykorzystywane w automatyzacji procesu inwentaryzacji oraz uzupełniania zapasów na statkach. Optymalizacja zaopatrzenia promów ma wpłynąć na jeszcze lepsze doświadczenia pasażerów korzystających z usług przewoźnika. Nowy ośrodek w Hirtshals stanie się ścisłym centrum realizowanych przez przewoźnika operacji.
Brexit nie bez wpływu na rozwój DFDS
Niepewność dotycząca losów brexitu nie pozostała bez wpływu na wyniki DFDS. Przewoźnik przyznaje, że trudny i ciągnący się nieskończoność proces związany z wychodzeniem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej miał negatywny wpływ na rozwój jego działalności w 2019 r. Przewoźnik przyznał, że choć formalnie brexit jest już za nami, to swoisty stan zawieszenia będzie trwał do czasu zakończenia negocjacji pomiędzy Wielką Brytanią a Unią Europejską. Jednocześnie przedstawiciele DFDS twierdzą, że firma jest dobrze przygotowana i w 2020 r. spodziewa się wzrostów. W bieżącym roku operator spodziewa się wzrostu obrotów na poziomie 4 procent. Ma to się stać możliwe dzięki wdrożeniu strategii W23, która oparta jest na kilku fundamentach. Zakłada m.in. wykonanie założeń związanych z działalnością w rejonie Morza Śródziemnego oraz rozwój sieci poprzez kolejne przejęcia.
Pierwszy nowy trimaran dla Fred. Olsen Express zwodowany
W australijskich zakładach Austal zwodowany został pierwszy z dwóch nowych promów dla Fred. Olsen Express. Statek Bajamar Express ma 118 metrów długości i może przyjąć na pokład 1100 pasażerów oraz 276 pojazdów osobowych. Wykonana z aluminium jednostka może rozwijać prędkość 38 węzłów (70 kilometrów na godzinę). Statek będzie obsługiwał połączenia na Wyspy Kanaryjskie. W najbliższych miesiącach dostarczony zostanie też drugi prom dla hiszpańskiego przewoźnika. Wartość całego kontraktu opiewa na kwotę 126 milionów euro.
Stena Superfast X w nowych barwach
Pływający w barwach Stena Line prom Stena Superfast X trafi do nowego operatora. Statek, który przez lata obsługiwał połączenia na Morzu Irlandzkim, teraz będzie kursował w ramach siatki połączeń firmy Corsica Linea. Francuski armator będzie korzystał z jednostki na zasadzie umowy bareboat charteru zawartej ze Stena RoRo. Szwedzki przewoźnik mógł sobie pozwolić na taki ruch po odebraniu promu Stena Estrid, który pływa już na trasie Dublin-Holyhead.
Źródło: JP Aarhus, Hirtshals Havn, Color Line, DFDS, Austal, Stena Line