Zbudowany w 2001 r. w Stoczni Szczecińskiej prom Sirena Seaways (znany wcześniej jako Golfo Dei Delfini i Dana Sirena) nie będzie stał bezczynnie. Przedstawiciele DFDS już poinformowali, że zaraz po zamknięciu linii Esbjerg-Harwich jednostka ta zostanie wyznaczona do obsługi trasy z Estonii do Szwecji. Będzie kursować pomiędzy Paldiskami a Kapellskär.
Oferowane przez DFDS Seaways połączenia pomiędzy Estonią a Szwecją było do tej pory obsługiwane przez statek Patria Seaways. Sirena Seaways, która będzie służyć do obsługi trasy pomiędzy tymi dwoma krajami, pozwoli na zaoferowanie większej powierzchni ładunkowej.
„Sirena Seaways już została wyznaczona do obsługi trasy Paldiski-Kapellskär pomiędzy Estonią a Szwecją, gdzie zastąpi prom Patria Seaways” – powiedział Anders Refsgaard z DFDS.
Już dziś wiadomo, co dokładnie będzie się działo z jednostką Sirena Seaways po wykonaniu przez nią ostatniego kursu na trasie Esbjerg-Harwich, który odbędzie się 29 września. Prom już kilka godzin po przybyciu do Esbjerg wyruszy do norweskiego Frederikstad, gdzie odbierze ładunek wojskowy, który zostanie przewieziony do Danii. Potem jednostka popłynie do Kalundborg. Tam przeprowadzone zostaną drobne prace konserwacyjne silnika. Już 6 października odbędzie natomiast pierwszy rejs na trasie Paldiski-Kapellskär.
Z pojawiających się informacji wynika, że nie zmieni się załoga statku Sirena Seaways. Za katering odpowiedzialny będzie jednak estoński personel.
Wciąż nie wiadomo, w jaki sposób zostanie teraz wykorzystany prom Patria Seaways. DFDS rozważa w tej chwili kilka wariantów.
Połączenie Esbjerg-Harwich realizowane było przez blisko półtora wieku. Jak poinformowali przedstawiciele armatora, decyzja o jego likwidacji ma związek z nowymi regulacjami, dotyczącymi emisji siarki. Zgodnie z przepisami zatwierdzonymi przez Międzynarodową Organizację Morską, od 1 stycznia 2015 r. w niektórych obszarach (tzw. SECAs – skrót od Sulphur Emission Control Areas) po raz kolejny zostaną obniżone dopuszczalne limity emisji siarki. Nowe normy nakazują, by w wyznaczonych strefach, które funkcjonują m.in. na Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym, emisja związków siarki nie przekraczała 0,1 procent.
Tuż po ogłoszeniu decyzji dotyczącej zamknięcia trasy Esbjerg-Harwich znacząco wzrosło zainteresowanie pasażerów tym połączeniem. Liczba sprzedawanych biletów wzrosła trzykrotnie w porównaniu do najlepszych okresów sprzedażowych. Większość biletów jest wyprzedana aż do samego dnia zamknięcia linii.
PromySkat
Źródło: DFDS