Statki będą miały po 211 metrów długości i 32 metry szerokości. Każdy z nich będzie dysponował linią ładunkową o długości 5500 metrów. Będą rozwijać prędkość 17 węzłów (31 kilometrów na godzinę). W umowie sygnowanej przez Cobelfret RoRo SA (CLdN) znalazła się opcja zakładająca możliwość zwiększenia zamówienia o kolejne cztery statki.
Plany zaprezentowane przez Cobelfret już wcześniej przewidują zamówienie nawet 235-metrowych statków o długości linii ładunkowej od 4700 od 8000 metrów. Zgodnie z realizowanym planem ekspansji, miałyby one powstać zarówno w europejskich stoczniach, jak i na Dalekim Wschodzie. Firma wyraziła zainteresowanie zamówieniem nawet 12 statków. Jednostki, które miałyby być gotowe do zasilania paliwem LNG, miałyby doprowadzić do zwiększenia oferowanej przez firmę powierzchni ładunkowej nawet o 70 procent.
Zgodnie z planem, dwa zamówione właśnie statki mają zostać dostarczone belgijskiemu operatorowi w 2018 r.
Cobelfret dysponuje obecnie flotą składającą się z 24 jednostek, które kursują pomiędzy portami w Zeebrugge, Rotterdamie, Londynie, Killingholme, Dublinie, Göteborgu, Esbjergu i Porto. Przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 1500 pracowników, a jego roczne obroty przekraczają miliard euro.
PromySkat
Źródło: Cobelfret