Popularny francusko-włoski przewoźnik nosi się z zamiarem modernizacji floty. W ramach inwestycji w jego flocie powinny pojawić się nowe promy. Biuro projektowe Naos Design właśnie ujawniło, jak może wyglądać nowa seria statków, które w najbliższej przyszłości mogą zasilić flotę armatora.
Zgodnie z założeniami, jednostki, które miałyby wejść w skład nowej linii promów Mega Express (operator posiada obecnie pięć szybkich promów o takiej nazwie) miałyby mieć długość od 180 do 185 metrów. Mają to być także statki przyjazne środowisku, zasilane ekologicznym paliwem LNG. Nowoczesna linia kadłuba ma nawiązywać do kształtu niektórych promów Mega Express, które dziś wchodzą w skład floty armatora.
„Corsica Ferries zleciła firmie Naos przeprowadzenie wstępnych prac projektowych dotyczących nowych promów, które zamierza zbudować. Dział techniczny Corsica Ferries przeprowadził wcześniej całościowe badanie dotyczące charakterystyki ruchu oraz specyfiki planowanej jednostki” - poinformowała firma Naos. „Wyniki te zostały następnie przekazane firmie Naos w celu stworzenia projektu odpowiedniego statku”.
Na razie nie są znane szczegóły dotyczące planowanego zamówienia. Nie wiadomo też, która stocznia otrzyma kontrakt na ich budowę. Plany przewidują, że nowe jednostki miałyby być gotowe na letni sezon w 2021 r.
Firma Corsica Ferries, a właściwie Corsica Ferries - Sardinia Ferries, bo pod taką nazwą pływają statki przewoźnika, powstała w 1967 r. Armator posiada flotę 12 jednostek, które rocznie przewożą ponad milion pasażerów.
PromySkat
Źródło: Naos Design