Dzięki nowej ofercie DFDS chce połączyć istniejącą sieć połączeń promowych w północnej części Europy z nowymi trasami, które duński przewoźnik oferuje na Morzu Śródziemnym w ramach marki U.N. Ro-Ro. Jak zaznaczyli przedstawiciele firmy, nad wszystkimi połączeniami oraz terminalami biorącymi udział w transporcie frachtu w ramach takiego połączenia kontrolę sprawuje DFDS.
DFDS podał przykładowe czasy transportu dla poszczególnych połączeń. Np. połączenie Göteborg-Gent-Triest zajmuje 4 dni, a do Patras 5 dni. Tranzyt na trasie Göteborg-Gent-Triest-Pendik zajmie 7 dni. Czas ten wydłuży się o dodatkowy dzień, gdy protem końcowym będzie Ambarli. Przeprawa z Göteborga do Mersin zajmie 9 dni.
Oprócz promów ważnym ogniwem nowej oferty jest połączenie kolejowe, które realizowane jest we współpracy z CFL. Fracht z portu w Gent drogą lądową przekazywany jest do hubu w Bettembourg w Luksemburgu, a stamtąd wyrusza dalej na południe Europy już transportem kolejowym.
Największym atutem nowej oferty ma być szybkość oferowanych połączeń. Dzięki zaproponowanym właśnie rozwiązaniom transportowo-logistycznym klienci mają zyskać przynajmniej dzień w porównaniu z alternatywnymi ofertami.
Firma DFDS sfinalizowała przejęcie U.N. Ro-Ro w połowie tego roku. Korzenie firmy U.N. Ro-Ro sięgają 1994 r. Powstała ona z połączenia kilkudziesięciu mniejszych operatorów, którzy wspólnie zaczęli działać pod szyldem UND Ro-Ro. Turecki operator z miejsca zaczął zyskiwać na popularności, stając się jednym z kluczowych graczy prowadzących działalność w basenie Morza Śródziemnego. Obecna nazwa obowiązuje od 2004 r. Firma dysponuje dziś bogatą flotą nowoczesnych jednostek ro-ro.
PromySkat
Źródło: DFDS